Какво означава Go/No-Go мийтинг и как да постигнем правилното решение?

+4 гласа
195 прегледа
попитан 2016 юли 26 в Тестване на софтуер от Radan.Petrov. (520 точки)
Здравейте. Някой има ли опит с Go/No-Go мийтингите? Може ли да споделтие добри практики от работата си? Какви критерии използвате?

1 отговор

+1 глас
отговорени 2016 юли 27 от Daniel Ivanov (11,160 точки)

Здравей,

Go/No-Go meeting е такава среща, на която се решава дали даденият проект да бъде имплементиран (ако е GO). Ако се реши да е No-Go това означава, че проектът няма да бъде имплементиран и следователно ще трябва поне още един такъв мийтинг, на който проектът вече ще бъде вече имплементиран, или трети изход – Go with caveats, тоест имплементиране с  уговорки – решавате,че прокетът ще бъде имплементиран, но ако се оправят проблемите до някакъв срок.
 
Изграждане на критерий
Обикновено, в зависимост от това как се развива дадената среща се определя какво решение да се вземе, но най-добре е да си изградите предварително един критерий, по който да стане това.
Когато имате изграден критерий ще намалите вероятността от ситуации като “всеки за себе си” (free for all). Критерият може да се променя поради разликите в проектите, които ще заседавате или управлявате, но въпреки това те ще имат и много общо. Един примерен критерий би изглеждал така:
• Готово ли е тестването? – доказано чрез написан рапорт на всички провалени и успели тестове.
• Налице ли е бизнес готовността? -  доказано чрез подпис от човека, отговорен за това.
• Планът за имплементация напълно одобрен ли е и ресурсите за имплементацията осигурени ли са?
• Налице ли е следимпрелентационния план и одобрен ли е? – пак с подпис от човека или екипа от хората, отговорни за това.
• Има ли някакви изпъкващи рискове или проблеми? – това подпомага решаването на важните  проблеми, понеже всички важни хора ще са там и ще можете да си кажете всичко и да постигнете решение бързо.
• Има ли някакви промени по ITIL (IT Infrastructure Library) и одобрени ли са?
 
Създаване на документ с RAGB статуси срещу всеки критерий.
Компаниите имат практиката да правят документи най-вече свързани със статус рапорти, базирани на цветовете Red (червено) , Amber (кехлибарено), Green (зелено) и Blue (синьо) и където нещата не са в синьо или зелено, да се дискутират и да се намерят решения на тях проблеми – пример.
 
 
 
Гласуване
Важна част от събитието е (ако управлявате този мийтинг) да държите на гласуванетои да се стремите към правилното решение , което като че ли в повечето случай ще бъде “ Go с уговорки“. Най-добре е спонсорът да завърши гласуването, понеже той би се вслушал в мнението на всеки и да направи добра преценка.
 
Go / No-Go мийтингът е критичен момент в проектното планиране. Доброто планиране и подготовката може да ви дадат най-добрата възможност за намиране на правилното решение.

...