Кой Project Management софтуер използвате?

+15 гласа
1,079 прегледа
попитан 2016 май 9 в Управление на ИТ проекти от Preslav.Ivanov. (2,300 точки)

 Може ли да ми препоръчайте софтуер за Project Management- кой да избера и защо? 

4 отговори

+5 гласа
отговорени 2016 май 9 от Tonislav Kolev (2,030 точки)
избран 2016 май 10 от Mitko Vasilev
 
Най-добър отговор

Софтуерът за управляване на проекти, иначе наречен „за мениджмънт на прокети”, е създаден за да координира усилията между участниците в една група и да установи ред в проектите, над които те работят. Основните функции позволяват възлагането и организирането на задачи, както и визуализиране на проектните срокове и процеси на високо ниво. Предлагат също така и преглеждане на версиите на документите, коментари и чат. Софтуерът е предназначен както за малки организации и малки проекти, така и за големи компании с огромни и разнообразни проекти.

С разрастването на корпорациите, се увеличава както сложността, така и нуждата от повече адекватни и правилни решения в областта на мениджмътна на ресурси,анализирането на риск, автомацията на работния процес, и алокацията на бюджет и прогнозирането. Затова избора на правилния софтуер е много важен за успеха на една или повече организации.

Какво да имаме в предвид, когато закупуваме софтуер за project management?

  1. Типовете проекти: Мениджърите знаят, че различните проекти изискват различни екипни структури и стратегии. Софтуерът за проектно управление е или направен да поддържа специфична схема за мениджмънт, или могат да бъдат персонализирани според нуждите и да изискват някаква основа и/или конфигурация. Знаейки с какви проекти ще се занимава вашият екип и как си представяте тяхната организация в PM система (Project Management) ще ви помогне да изберете правилният за вас продукт.

Няколко въпроса, които си заслужават да се зададат са:

  • Трябва ли да направя опашка от задачи за екипът ми, който трябва да ги прегледа и изпълни?
  • Трябва ли да направя крайни срокове на своите задачи?
  • Еднократно ли се извършват тези задачи или се повтарят след време?
  • Проектът ми от взаимнозависими задачи ли се състои или не?
  • По колко проекта наведнъж може моят екип да работи?

  1. Големина на екипа или на корпорацията: Един софтуер може да бъде по-добър за голям набор от хора в екип, друг за по-малък.
  2. Вид на екипа – дали е сплотена организация или с наети работници и външни лица: Някои продукти имат специален достъп и структури на заплащане за споделяне на проекти с хора извън вашата организация.
  3. Сътрудничество: Пазарът на софтуер за проектно управление е намерил сравнително голям успех в специализирането. Много индустрии имат инструменти за project managing, които са оптимизирани и предназначени предимно за мениджъри от дадена сфера – за храни и ресторанти, за маркетинг, за архитектура, за разни обществени заведения и предприятия, и IT са само една от индустриите, които имат специално направен софтуер за управляване на проекти. Тези доставчици могат да създадат инструменти базирани на разбирането на тънкостите на самата работна среда на една такава индустрия, за да ги снабди с най-добрите инструменти за манажиране на тези проекти.

Общи характеристики:

Задачи:

Създаване на задачи и възлагане;

Крайни срокове;

Приоритизация на задачи;

Списъци със задачи – Иначе казано to-do lists.

Сътрудничество:

Сътрудническо проектно планиране;

Коментари;

Документи и качването им – медията може да бъде качена и дискутирана.

Проекти:

Диаграма на Гант/ Карта на проекта;

Календарен изглед;

Следене на  най-важните изпълнителни индикатори KeyPoint Indicators (KPI)/ Baselining;

Проектно бюджетиране;

Следене за проблеми (Issue tracking).

Платформи:

Тревоги (Alerts);

Мобилност : дали едно проложение е мобилно, тоест дали предлага мобилно приложение или уебсайт, който е оптимизиран за мобилни устройства за управление на проектите и задачи на момента.

Потребителски достъп и правомощия;

Приложно-програмен интерфейс/ Интеграции : дали един продукт е съвместим с друг;

Създаване на рапорти и табла;

Персонализиране : позволява на администраторите да персонализират и управляват свой уникален проект. Заедно с това може да създава персонални обекти, полета, правила, изчисления и изгледи.

Производителност и надеждност.

коментиран 2016 май 10 от Tonislav Kolev (2,030 точки)
Ето ти 10 решения - най-добрите tool-ове на пазара и известните им добри и лоши страни, които дай Боже след време да ги изчистят. :)

            Топ 10 софтуера за проектно управление и организиране
1.LeanKit – За мен това е най-добрия до момента туул. Много “пъргава“ платформа, съпортваща имплементацията на принципите на Lean и методологиите за работа по света в сферата на бизнеса. Има виртуална бяла дъска  и ти помага да видиш проектите си по различен начин, лесна и бърза обратна връзка, много добър тракинг и комуникация. Има си и guide-ове и всичко.
Плюсове:
Най- ползваното приложене и най-надеждното;
Лесно за учене;
Предлага каквото се сетиш.
Минуси:
Analytics reporting engine-а им е зле. Може и да върши работа, но повечето хора се оплакват,че не могат да изкарат ползотворна информация;
Липса на дупликиране на бордове.


2.Jira-  Втория най-добър tool за тракване и организиране на проекти.
Jira е тракер за екипи, планиращи и създаващи велики продукти. С него можеш лесно и бързо да организираш задачи, да възлагаш работа и да следиш процеса на работа на своя тийм.
Има го и за мобилни устройсва.
Плюсове:
Съпортва различни бордове като Agile Board, Scrum Board и Kanban Board.
Юзър мениджмънта е много добър в сравнение с другите инструменти;
Има Query language (JQL), който може да fetch-ва data базирана на спефичните изисквания на даден проект;
Модел за автентикация на достъпа (Authentication access model) базиран на базовия модел, модел на сесията и OAuth модел.
Минуси:
Липсва ретроспективен модел на задачите (Issue level Retrospective);
Задаването на индивидуални разрешения (permissions) е тромаво.


3.Wrike – Всичко в едно софтуер за съвместно проектно организиране, с което можеш дистанционно да упрввляваш своите проектни планове. Позволява пълна персонализация на задачите и папките.
Плюсове:
Наличност на всички използваеми екстри и много добра съвместимост с други инструменти и приложения;
Лесно и надеждно тракване на процеса на работа.
Минуси:
Въпреки, че приложението му е за екип, като че ли не е за такъв тип работа. Директориите са ок и са полезни, но са като че ли нахакани и не изглеждат нещата ти там, където искаш да са.
Тракването по ID е като че ли трудно и не добре направено.


4.Asana - Един от най-добрите инструменти за следене на процеса на работата. От задачи и проекти до разговори и таблици, Asana позволява на екипите да персонализират и управявят работата си и да видиш последстващите действия. Наличен  е и за IOS и Android.
Плюсове:
Върши точно това, за което ти трябва. Лесен за употреба;
Наличие на календар на екипа;
Минуси:
Липса на времето, нужно за задачите.


5.Trello – Организирай всичко. Trello е инструмент за съвместна работа и помага да организираш своите проекти в бордове. Поддържа много добър тракинг в реално време както на служителите, така и на прогреса на зададените цели. Много лесен и бърз.
Плюсове:
Много бърз и удобен, лесен за използване;
Много добра интеграция с други tool-ове;
Минуси:
Безлатната версия е доста ограничена откъм възможности и изисква закупуване на     пълната версия.


6.Basecamp - Ползван от милиони, Basecamp е един от водещите инструменти за уеб базирани проекти и е перфектен за съвместна работа. Включва to-do списъци, съобщения, срокове и постижения (milestones).
Плюсове:
Basecamp са водещи в проектното организриане и доставят на потребителите точно това, от което се нуждаят. Имат добър съпорт – или чрез имейл, чрез чат или през мобилно приложение;
Изключително изчизстен дизайн и лесен интерфейс.
Минуси:
Липса на тракване на времето на един служител, което му е нужно за изпълняване на дадената задача;
Липса на giantt диаграми и таблици.
Рядко излизат нови версии с бъг фиксове и не се добавя чест поддръжка на нови платформи.


7.Microsoft Project – Microsoft project 2010 е продукт от самите Microsoft и е изключително лесно достъпен и надежден софтуер за проектен менидижмънт. Много „пъргав“ и подходящ за малки и големи екипи.
Плюсове:
Фактът, че е Майкрософтски продукт го прави широко използван и популярен  и прави почти всичко, което могат да правят другите програми за тази цел.
Минуси: Ресурсите и ограниченията на различните проекти са трудни за тракване и управляване.
Ако не са всички проекти траквани  в 1 голям главен проектен план (което е много трудно да се случи) майкрософтския проект има  ограничени възможности за организиране на ресурсите.
Тракването на проекти е много лесно, но на тези от Agile е много трудно и това е една лоша черта.


8.Mavenlink – Отличен в създаването и организирането на задачи и проектни планове, както и в следене и контролиране на бюджета. С него можеш да заделяш ресурси и да тракваш времето и разходите в реално време, също така и да е анализираш последиците.
Плюсове:
Много разнообразни фийчъри и настройки за всякакви нужди;
Бърз и адекватен съпорт;
Изключително добър за бизнес,маркетинг мениджмънт.
Минуси:
Някои от фийчърите са трудни за изполване.


9.TeamGantt – Софтуер за проектно организиране и съвместна работа без изискване на почти никакви усилия. Интуитивните и красиви gantt таблици и диаграми, комбинирани  със споделяне на файлове и чат, позволяват на потребителите да извърат всичко необходимо за своите проекти.

Плюсове:
Лесен за използване;
Добър изглед на диаграмите и таблиците и на другите екстри;
Тракинг на времето и на наличния екип в реално време;
Нови и различни екстри с ъпдейтите;
Бърз съпорт при проблеми.

Минуси:
Липса на интеграция на активна деректория (SSO);
Все още не е ITIL сертифициран.


10. TargetProcess – Оптически софтуерен инструмент за проектен мениджмънт. Перфектно отразява методологията на Agile (поддържа изцяло Scrum и Kanban) и има голяма персонализация.
TargetProcess ти позволява да създадеш и организираш своят работен процес, да визуализираш проектните данни и да го видиш от различни аспекти и се слави най-вече с уникалната си поддръжка на клиенти (customer service). Много модерен и изчистен интерфейс – перфектен за малки и големи корпорации.
Плюсове:
При проблем много бързо и лесно можеш да уредиш live chat с някой от поддръжката и да си решиш проблемите или да получиш отговор на въпросите за по-малко от 5 минути;
Изключително лесен за използване;
Чести ъпдейт минимизиращи бъговете.
Минуси:
Лоша поддръжка на Internet Explorer 11 (Microsoft Edge) спрямо Mozilla и Chrome;
Много различни features, които да те объркат и да се чудиш кое да ползваш за дадената цел.
+4 гласа
отговорени 2016 юни 14 от Warrior (1,700 точки)

Преди време доста рових в нета, за да немеря качествен софтуер за управление на проекти, който да е базиран на SCRUM процеса. Освен това ми трябваше и да е безплатен, което направи задачата още по-трудна. 

Има наистина много решения за управление на проекти, но аз бих ти препоръчал един конкретен уеб базиран софтуер: PivotalTracker.

Доста добре имплементира SCRUM процеса и е доста надежден като цяло. Лесно се използва и задачите са много добре структурирани в различни опашки. Ползвам го от няколко години. Имаш възможност безплатно да регистрираш до 5-ма души collaborators, които могат да имат различни нива на достъп. За повече хора става платено. Със сигурност бих си платил за тази услуга, ако надхвърлим тези 5 човека, но засега ползвам безплатната версия. 

Бъговете по системата логвам отделно, въпреки, че в PivotalTracker има възможност и за логване на бъгове. Вдигнал съм си един Mantis на мой сървър и ползвам него за тази цел. Той също е безплатен и лесен за ползване и конфигурация.

коментиран 2016 юни 14 от Preslav.Ivanov. (2,300 точки)
На мен също ми трябва софтуер, който да бъде базиран на SCRUM. Не бях чувал за този PicotalTracker, ще го разгледам през уйкенда и ще го обсъдя с колегите, изглежда интересен на пръв поглед.
коментиран 2016 юни 14 от Warrior (1,700 точки)
Разгледай го, сигурен съм, че ще ти хареса. Ако имаш въпроси по него - ще ти дам една ръка.
+3 гласа
отговорени 2016 юли 15 от Warrior (1,700 точки)

Давам един глас и за Confluence и JIRA. След дълго ползване на PivotalTracker решихме да сменим tracking системата и след проучване започнахме да рабоим с JIRA и като цяло продуктите на Atlassian. Там можеш да си създадеш бизнес или софтуерен проект, където да си описваш, разпределяш и следиш задачите във времето. 

Предимството тук е, че има страхотна интеграция между прдуктите им. Водим си документацията в Confluence и там с натискането на два клика си създаваш и нова задача в JIRA, assign-ваш я на конкретен човек, даваш естимейт и добавяш времева рамка. Общо взето всичко, което ти трябва. Освен това ти дава референция към новосъздадената задача, слага я в документа, има превю и т.н.. Доста подредено изглежда и за момента ни е много удобно.

+2 гласа
отговорени 2016 юли 15 от desko93 (290 точки)
В нашата фирма ползваме JIRA. Наложихме го работен процес преди година. Доста добре оптимизира работата. Също така се наложи SCRUM. Доста по добре е от преди.
...